PowerShift MPS6, 6DCT, oprava automatické převodovky Ford, Volvo, Renault
Běžný servis i náročné opravy automatických převodovek PowerShift (Getrag), známé také pod označením MPS6, 6DCT450, 6DCT250.
Tyto převodovky se montují do vozidel Dodge Journey , Chrysler Sebring , Dodge Avenger , Volvo C30 , Volvo S40 / V50 , Volvo C70 , Volvo V70 , Volvo S80 , Volvo S60 / V60 , Ford Focus , Ford C-Max , Ford S-Max , Ford Galaxy , Ford Mondeo , Ford Kuga
Vzhledem k tomu, že cena nového dílu se pohybuje od 90.000,- do 150.000,- bez montážních prací, nabízíme opravy těchto převodovek v podstatně přijatelnější ceně.
Oprava mechatroniky
Mechatronika je elektrohydraulický díl, který ovládá řazení a funkci spojky. Na funkci a opotřebení má vysoký vliv čistota oleje. Tento díl dokážeme kompletně opravit včetně výměny řídící jednotky. Jednotky dokážeme zálohovat a případně naklonovat 1:1 a tím zachovat originální software. Opravy mechatronik poskytujeme i pro naše servisní partnery.
Oprava dvojspojky se setrvačníkem
Setrvačník s dvojspojkou u PowerShiftu vám může dělat pěknou neplechu. Originální díl se cenou velice blíží ceně nové převodovky. Spojku i setrvačník opravujeme včetně nutné kalibrace. Projev závady je v nepřesném řazení v doprovodu se zvuky. Častá závada bývá i na úniku oleje mezi motorem a převodovkou, kdy je potřeba setrvačník díky nadměrnému opotřebení vycentrovat a poté instalovat nové víko spojky (kryt).
Výměna oleje v převodovce PowerShift
Převodovka PowerShift je velice citlivá na kvalitu oleje. Výměna oleje by u této převodovky dle našich poznatků a četnosti oprav zkrácena na poloviční délku a to je 30, maximálně však 40000 ujetých kilometrů, nebo 24 měsíců. Nečistoty oleje, které
není schopen ani jeden z filtrů zachytit, přímo poškozuje solenoidy mechatroniky a tlakové pístky. Má vliv také na přesnost řazení, výměny teplot a nadměrnému tření. Celkově však starý olej vliv na nadměrné opotřebení převodovky. Včasnou výměnou oleje v převodovce
PowerShift ji prodloužíte životnost a zaručíte její přesnou funkci.
Výměnu provádíme pomocí zařízení, které dokáže převodovku propláchnout čistým olejem. Vnější filtr se mění při výměně, vnitřní pouze při opravě (nedá se demontovat bez rozebrání
převodovky).
Oprava převodovky PowerShift
Převodovku PowerShift běžně opravujeme i při mechanickém poškození ložisek, poškození ozubení, poškození řadicích vidliček a podobně. Převodovku si ve vozidle naměříme, vyndáme a zrevidujeme její stav. Po domluvě se zákazníkem a konzultaci a
schválení cenového rozpětí, převodovku opravíme, vrátíme do vozidla, nastavíme diagnosticky a prozkoušíme.
Cena opravy se vždy odvíjí od rozsahu poškození, který se dá přesně zjistit až při rozebrání. Výše rozpočtu se hodně odvíjí na délce používání
vozidla s již poškozenou převodovkou a historicky prováděným servisem.
Na závěr několik vysvětlivek a doporučení
- Nikdy nenechávejte zkoušet opravit převodovku PowerShift neodbornou osobu. Převodovky se po takovém napadení špatně opravují.
- Napadenou převodovku po neodborném zásahu nechceme opravovat.
- Rozdíl mezi slovem "REPAS" a "OPRAVA" je markantní, převodovky PowerShift se opravují. Znamená to, že se najde poškození a ten se opraví. Repas znamená vše z převodovky "vysypat" a vše dát nové. Tato varianta není reálná z důvodu nedostatku dílů, které se oficiálně nedají všechny koupit a finančně by tento záměr nebyl rentabilní.
- Převodovky PowerShift vykupujeme jako soubor náhradních dílů. Vykupujeme převodovky nefunkční i mechanicky poškozené (z bouraček).
A myslím, že teď se hodí naše klasická hláška "KDE JINÍ KONČÍ, MY ZAČÍNÁME" :)
Kontakt pro konzultace
AUTOMATICKÉ PŘEVODOVKY PRAHA s.r.o.
E-mail: servis@appservis.cz
Tel: +420776333111